fredag 19 augusti 2011

Älska mode, oftare och mer!

I går hade jag glädjen att få följa med vännen och förebilden Maria Abrahamsson på färgsprakande fest på Nordiska museet. För 30 året i rad delade Damernas värld ut det prestigefulla designpriset Guldknappen. Årets vinnare blev modehuset Dagmar samt klockmärket Triwe. Grattis! (Personligen hoppades jag mer på Ida Sjöstedt som jag tycker fångar kvinnligt mode på ett nytt sätt).

Efter drinkar och mingel följde prisutdelning och modevisning och ännu mera mingel. Kvällen till ära invigde jag en shoppingdröm från sommarens New York-resa. En svart spetsklänning från nya favoritmärket Alice+Olivia (märket säljs också på NK:s nya avdelning i gamla Bossdelen). Till hade jag ett par riktiga favoriter ur skosamlingen från Jimmy Choo och ett tokigt, men elegant, diadem från Hobbs. Är det årets modetillställning, så är det!






Innan det nalkas helg ska jag också länka till gårdagens och dagens ledare. Den ena handlar om den ekonomiska krisen och de uteblivna reformerna, http://www.barometern.se/ledare/forsiktighet-ar-bra-passivitet-daligt%282903630%29.gm
Den andra handlar om livstidsstraff och straffomvandlingar och det ytterst stötande i att farliga människor släpps ut i förtid trots upprepad misskötsel eller rentav ny brottslighet, http://www.barometern.se/ledare/nar-61-fall-av-misskotsel-inte-racker%282905152%29.gm

Trevlig helg då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar