torsdag 28 april 2011

Hoppas Kate vågar göra en Grace!


Är mycket förväntansfull inför morgondagens brittiska vigsel. Den blivande kronprinsessan ser ut som äkta prinsessmaterial så jag har höga förväntingar på brudklänningen! Min favoritbrudklänning genom tiderna är Grace Kellys underbara blåsa ovan. Klassisk elegans med det där lilla extra!

I dag skriver jag om det jag intitierade här på bloggen för någon tid sedan; slarvet inom vården och nolltolerans mot onödiga misstag apropå historien om den 23 årige killen som dog i väntan på en ambulans. Ska man verkligen behöva vara frisk för att vara sjuk? http://www.barometern.se/ledare/kolumnister/maste-man-vara-frisk-for-att-vara-sjuk(2743730).gm . I gårdagens Barometern skrev jag om vikten av att väst inte glömmer utvecklingen i Nordafrika och nu särskilt i Syrien. Demokrati tar tid och motståndet från de hårdnackade regmierna har vaknat http://www.barometern.se/ledare/vagen-till-frihet-ar-lang(2742235).gm.

I eftermiddag ska jag delta i en debatt om borgerlig jämställdhet. Ska bli mycket spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar