lördag 2 juli 2011

Almedalen here I am

Det blir en tidig kväll efter att ha tagit en rask promenad och konstaterat att det blåser friskt vid vattnet, ätit lamm och intagit hotellrummet och pappershögarna som ska plöjas inför veckans alla seminarier som jag ska högerspöka i. Lugnet före stormen med andra ord.

När jag anlände till hotellet slog jag givetvis genast på Tv för att se det furstliga bröllopet mellan Albert II av Monaco och Charlene Whittstock. Vacker var hon även om klänningen, skräddad av Armani, kändes lagom skoj. Vacker modell men fin skärning över axlarna, stilrenare än Victorias, men de många pärlorna över klänningen kunde gott ha utelämnats. Dock elegant håruppsättning där slöjan skapade en oskuldsfull gloria kring hennes, dagen till ära, glimrande bröllopsmake up.

Som vanligt vid utländska bröllop är halva nöjet att få fröjdas åt gästernas fantastiska hattar! Jag har sagt det förut och jag säger det igen, omfamna hatten på bröllop och våga sticka ut; halva nöjet med fina fester är att få klä upp sig till dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar