torsdag 22 september 2011

Tid för reflektion

I går och i dag har jag skrivit ledare och ledare om Moderaterna; om de sensationella valsegrarna men också om riskerna som alltid lurar för den som blir för trygg i tryggheten. Under gårdagen hade jag anledning, precis som många andra, att uppröras över partiets Sofia Arkelstens utspel om kvotering i  börsbolagens styrelser. Återkommer inom kort i denna del.

I dag höll den avgående centerpartiledaren Maud Olofsson ett vemodigt tal. Jag kommer verkligen att saknar Maud i den svenska politiken även om jag inte tror att hennes sorti innebär att hon helt försvinner. Personer som Maud behövs i politiken, människor som vågar vara sig själva och som inte enbart iklär sig rollen som politiker. Med detta sagt ser jag mycket fram emot de förändringar som står för dörren med Annie Lööf vid rodret. Spännande tider väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar