måndag 2 maj 2011

Vilken dag!!

Usama bin Ladin är efter tio års intensiv jakt död. Jag äter födelsedagstårta och tar del av den glädjande nyheten samtidigt som jag minns den där totalt overkliga känslan den 11 september 2001. Det är en stor framgång för USA och för kampen mot terrorn men dessvärre är inte ett undanröjande av bin Ladin någon garant för att liknande vansinnesdåd inte upprepas. Tvärtom finns det viss risk för att dagens besked mynnar ut i vedergällning mot väst.

Annars går jag mest och är lite nervös inför att P3 ska ringa och utsätta mig för Christers "moraltest". Så jag äter lite mer födelsedagstårta och hoppas att det är sant som de säger, att visheten kommer med åren.

Dagens ledare är en analys och reflektion av Juholts tal i går http://www.barometern.se/ledare/retorisk-manover-skymmer-sikten-ett-tag-till%282749094%29.gm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar