onsdag 12 oktober 2011

Fullspäckad dag

Morgonen har dominerats av partiledardebatten i riksdagen där särskilt elefanten i rummet fått mig att dra på munnen en och annan gång! Läs mer i morgondagens ledare. Men redan nu kan jag avslöja att jag blir lite lätt oroligt varje gång Juholt öppnar munnen och uppträder sådär pompöst, bara en sådan sak som att han tackade replikanterna istället för talmannen... Men samtidigt blir jag en smula fascinerad - över att han törs. I dagens ledare skriver jag apropå Juholt om förtroende, om du svårt det är att bygga upp, hur lätt det är att rasera. Om hur förtroende baseras på det man gör, inte på det man säger.

Nu bär det strax av till ett seminarium där jag ska medverka i en panel om framtidens arbetsmarknad och hur man identifierar och behåller unga begåvningar. I kväll är det dags för årets första nätverksmiddag med damerna i En plats i himlen för kvinnor som hjälper varandra, www.enplatsihimlen.se. I dag är jag extra stolt då jag lyckats bjuda in Centerpartiets förra partiledare och före detta näringsminister, Maud Olofsson. Vem hade kunnat tro att nätverket på bara 2,5 år skulle bli en sådan succé, att mina idéer om ett nytt förhållningssätt till jämställdhet skulle locka inte bara så många fantastiska gäster, utan framför allt så många begåvade medlemmar? Oj, vad jag har lärt mig mycket!

Tar på mig mina nya Daisyörhängen från Georg Jensen (nyss landat i en större version), klackarna på, i dag blir en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar