måndag 20 juni 2011

Om Annie blir ny Centerledare blir jag nog centerpartist!

Det var ett tag sedan jag skrev nu vilket beror på att jag befunnit mig i USA under de gångna veckorna. Först en veckas intensivt seminarium under ledning av IHS, Institute of Humane Studies, på tema "Journalism and the free society". Och sedan en underbar vecka i New York fylld av härliga modeupplevelser.

Här hemma har visst både det ena och det andra hänt. Maud Olofssons avgång nu senast (smart kvinna att välja rött vid presskonferensen!) känns tråkig även om den inte var särskilt oväntad. Olofsson har betytt mycket för alliansen, mer än vad vi kanske insett förut.

Med det sagt ska sägas att det ska bli mycket spännande att se vad som kommer att hända med Centern framgent. Personligen hoppas jag innerligt att smarta och engagerade Annie Johansson ges möjlighet att fortsätta på den väg Maud utstakat. Johanssons linje i LAS-frågan visar på hennes modiga förhållningssätt i en fråga där Moderaterna tabbat sig ordentligt. Att visa mod, att kunna kommunicera med väljarna, att ha en ideologisk ryggrad, är förmågor som alliansen behöver för att inte stagnera i sin politiska utveckling.

Länkar till mina artiklar som publicerats under tiden finns här: om behovet av en uppgradering av det svenska medborgarskapet http://www.barometern.se/ledare/nar-blir-man-svensk-egentligen%282814660%29.gm samt en om Diskrimineringsombudsmannens tillfälle att göra rätt i fråga om diskriminering av män till Polishögskolan http://www.barometern.se/ledare/hoppas-do-tar-chansen-den-har-gangen%282807459%29.gm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar