lördag 19 november 2011

Santesson, Hakelius och el Khoury

I dag vill jag rekommendera Peter Santessons briljanta iakttagelse och analys i Svensk Tidskrift http://www.svensktidskrift.se/?p=39138. Min ledare mot bakgrund av seminariet i Engelsberg, där jag också hade förmånen att hålla ett anförande, med rubriken "Farväl till feminismen?" finns att läsa här.

Ska också passa på att tipsa om Johan Hakelius text Fångarnas dilemma, också den mycket läsvärd.

Den nya borgerligheten
I dagarna började också antologin om Den nya borgerligheten att säljas av Axess. Jag har ett kapitel i boken som handlar om meritokrati och om hur borgerligheten borde bidra till att uppvärdera synen på meritokrati som ett sätt att möjliggöra en modern klassresa. Boken kan köpas för 80 kronor här.

Och så slutligen har jag upptäckt designern Fadi el Khoury, mannen som tidigare arbetat hos såväl Lanvin som Dior och som nu startat eget. Hans kollektioner kommer att börja säljas på NK och man blir alldeles lycklig av följande vackra bilder. Elegans, vackra färger och tyger och fulländat skrädderi. Lycka på galge helt enkelt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar