fredag 8 juli 2011

Snabb sammanfattning

Äntligen har jag en kort stund att som hastigast sammanfatta veckan. Än är Almedalsveckan inte slut men trots att dimman åter tätnar i Visby kan man skymta ljuset i tunneln.

Det har varit några riktigt intensiva dagar där jag analyserat partiledartal i Aftonbladets panel, på bilden Aftonbladets debattchef Karin Magnusson, jag som högerspöke, Jonas Morian som rödmärkt debattör, Aftonbladets Lena Mellin och retorikexperten Elaine Bergqvist.





Jag har också hållit låda i radio om Lars Ohlys framtid, agerat panellist i fråga om framtidens bostadsmarknad för Fastighetsägarna samt modererat Axess seminarium om mer meritokrati framför ytterligare social ingenjörskonst. Inte helt enkelt att hålla koll på herrarna Munkhammar och Bard!

I morgon återstår sista Aftonbladetpanelen och dessförinnan deltar jag i samtal anordnat av Kristdemokraterna på tema "Räcker arbetslinjen?".

I veckan har jag också skrivit några ledare, en om Moderaternas insiktsfullhet gällande den demografiska utmaningen http://www.barometern.se/ledare/insiktsfullt-av-moderaterna%282846936%29.gm, en om Folkpartiets förslag om kvalificerad arbetskraftsinvandring http://www.barometern.se/ledare/folkpartiet-pa-global-talangjakt%282850593%29.gm, och en om det makabra Högsbymålet http://www.barometern.se/ledare/mindre-kulturrelativism-raddar-fler%282851530%29.gm

Och ja, jag är helt slut och längtar efter semester! Och ja, jag fällde en tår i går när Maud avskedstalade. Ser mycket fram emot nätverksmiddagen med henne senare i höst, www.enplatsihimlen.se

1 kommentar:

  1. Är du ett högerspöke? Trodde det epitetet dog ut med Gösta Bohman (som jag dock saknar i dagens mellanmjölkspolitik). En svensk moderat i dag är väl snarare så mittplacerad man kan bli och internationellt sett rent av lutande åt vänster. Tänk ändå, där är du, fullt ös hela tiden och här är jag, en gammal biolog, så utanför allt med mitt gitarrspel som högt rankad sysselsättning.

    SvaraRadera