fredag 9 augusti 2013

Slippa dansa?

Semestern har dragit sin sista suck och hösten ligger för dörren. Nedan följer några länkar till artiklar jag skrivit de senaste veckorna. Artikeln om flickorna som slipper delta i dansundervisningen eftersom den strider mot föräldrarnas religiösa övertygelse har fått en hel del uppmärksamhet. Det är bra, toleransfrågor behöver ständigt belysas och analyseras, särskilt när två olika rättigheter ställs mot varandra och svaret på intet vis är givet. Jag delar också med mig av en erfarenhet som skrämde mig apropå tolerans och som jag fått en hel del mail kring.

Därutöver har jag skrivit om höjningen av ansökningsavgifterna för småmål samt om det orimliga i att våra personuppgifter är så lättillgängliga för alla att ta del av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar